Talentové zkoušky na ZUŠ Marie Podvalové se budou konat v termínech:
29. 4. Čakovice
11.5. Čakovice
17. 5. Satalice
3. 6. Čakovice
Všechny termíny se budou konat od 16. 00 do 18. 00.
Bližší informace, požadavky, kritéria hodnocení a možnost zapsání do jednotlivých termínů bude k dispozici od 10. 4.. 2021.
HUDEBNÍ OBOR
- děti od 5 let jsou přijímány pouze na sborový zpěv
- děti, které v září 2021 nastoupí do 1. tř. ZŠ jsou přijímány do přípravné hudební výchovy (jedná se o skupinovou výuku, ve které žáci aktivizují a prohlubují své pěvecké, rytmické, poslechové a pohybové dovednosti), studium nástroje následuje od 2. pololetí, případně září 2022 (celkem 2 vyučovací hodiny týdně)
- děti, které v září 2021 nastoupí do 2. tř. ZŠ jsou přijímány ke studiu na nástroj a zároveň studiu hudební nauky (celkem 2 vyučovací hodiny týdně)
- ve 4. ročníku si žáci vybírají další povinně volitelný předmět (celkem 3 vyučovací hodiny týdně)
- v Čakovicích nabízíme studium hry na klavír, keyboard, akordeon, housle, violu, violoncello, flétnu zobcovou a příčnou, klasickou kytaru a elektrickou kytaru, harfu, klarinet, saxofon, trubku, pozoun, bicí nástroje, sólový a sborový zpěv a hudební nauku
- v Satalicích vyučujeme hru na klavír, keyboard, flétnu zobcovou a příčnou, klarinet, saxofon, housle, violu, klasickou kytaru, bicí nástroje, sólový zpěv a hudební nauku
VÝTVARNÝ OBOR
- nabízí studium kresby, malby, grafiky, modelování, keramiky a alternativních technik
- vyučujeme v Čakovicích i v Satalicích
- děti jsou zařazovány do ročníků podle věku
LITERÁRNĚ-DRAMATICKÝ OBOR
- vyučujeme POUZE V Čakovicích
- nabízí studium recitace, jevištní mluvy, dramatické přípravy – základy hereckého projevu
- děti jsou zařazovány do ročníků podle věku
TANEČNÍ OBOR
- vyučujeme POUZE v Satalicích
- nabízí studium tance klasického (balet), lidového a současného
- děti jsou zařazovány do ročníků podle věku
Kritéria talentových zkoušek
Hudební obor:
Co hodnotíme – kritéria přijímacího řízení
- Ověření hudebního sluchu,
- Rytmického cítění,
- Motorických a komunikačních schopností.
Bodová škála:
10 – 9 bodů = suverénní a jistý projev, bezchybné splnění úkolu, je přípustné nanejvýš drobné zaváhání
8 – 6 bodů = dobré provedení úkolu s lehkými nepřesnostmi, drobnými chybami, intonační a rytmickou nejistotou a zaváháním
5 – 3 body = nejisté zvládnutí úkolu, větší rytmické a intonační nepřesnosti, nejistota, chyby
2 – 0 bodů = nekvalitní provedení s velkými intonačními a rytmickými chybami, nezvládnutí
úkolu
Výtvarný obor
Co hodnotíme – kritéria přijímacího řízení
- zralost výtvarného projevu,invence – fantazie
- reakce výtvarnými prostředky na verbální motivaci, kresebné a barevné vyjádření motivu
- individuální přístup, schopnost komunikovat, samostatnost
bodová škála:
10 – 9 bodů = jistý projev, bezchybné splnění úkolu
8 – 6 bodů = dobré provedení úkolu s drobnými nedostatky
5 – 3 body = nepřesné zvládnutí úkolu, větší míra nepozornosti vůči verbální motivaci
2 – 0 bodů = výkon se značnými nedostatky, nesamostatné zvládnutí či úplné nezvládnutí úkolu
2 – 0 bodů = výkon se značnými nedostatky, nesamostatné zvládnutí či úplné nezvládnutí úkolu
Taneční obor:
Co hodnotíme – kritéria přijímacího řízení
- Ověření pohybových dovedností
- Fyzických předpokladů pro tanec (pohybová koordinace a obratnost).
- Rytmické, hudební a prostorové cítění.
Bodová škála:
10 – 9 bodů = suverénní a jistý projev, bezchybné splnění úkolu, drobná zaváhání
8 – 6 bodů = dobré provedení úkolu s lehkými nedostatky
5 – 3 body = nepřesné zvládnutí úkolu, větší míra nepozornosti vůči dění ve skupině nebo při zadávání instrukcí
2 – 0 bodů = neadekvátní výkon se značnými nedostatky, ve velké míře nesamostatné zvládnutí či úplné nezvládnutí zadání
Literárně-dramatický obor:
Co hodnotíme – kritéria přijímacího řízení
- Komunikativnost, sociální zralost, hudební a rytmické cítění
- Verbální dispozice,
- Přednes uměleckého textu (próza, poezie) libovolného rozsahu
Bodová škála:
10 – 9 bodů = suverénní a jistý projev, bezchybné splnění úkolu, jsou přípustná drobná zaváhání
8 – 6 bodů = dobré provedení úkolu s lehkými nedostatky
5 – 3 body = nepřesné zvládnutí úkolu, větší míra nepozornosti vůči dění ve skupině či při zadávání instrukcí
2 – 0 bodů = neadekvátní výkon se značnými nedostatky, ve velké míře nesamostatné zvládnutí či úplné nezvládnutí zadání